نحوه پرداخت و استعلام قبض سیم کارت دائمی همراه اول
نوشته شده توسط : امیررضا

اگر به یاد داشته باشید اولین سیم کارت های عرضه شده توسط اپراتور همراه اول بود که سیم کارت های دائمی را به صورت ثبت نامی به فروش میگذاشت. پس از سال ها خبری با عنوان عرضه اولین سیم کارت های اعتباری در روزنامه ها و سامانه های خبری منتشر شد. لازم به ذکر است که تفاوت سیم کارت های اعتباری با دائمی در افزایش اعتبار سیم کارت ها است. سیم کارت های دئمی همانند یک تلفن ثابت به صورت ماهیانه قبض دریافت میکنند اما سیم کارت های اعتباری با توجه به محاسبه دقایق مکالمات و تعداد پیامک های ارسال شده شارژ مصرف میکنند. به جرات میتوان گفت امروزه تعداد سیم کارت های دائمی بیشتر از سیم کارت های اعتباری می باشد چرا که قدمت تولید سیم کارت دائمی بیشتر است. بدین ترتیب ما با ارائه این مطلب قصد داریم تا به نحوه استعلام و پرداخت قبض سیم کارت دائمی همراه اول بپردازیم تا شما مشترکین دائمی همراه اول در سریع ترین زمان ممکن با توجه به مطالب ذکر شده بتوانید برای پرداخت قبض سیم کارت خود اقدام کنید. اولین اپراتور تلفن همراه در کشور برای استعلام و پرداخت صورت‌حساب سیم کارت دائمی همراه اول چندین روش ارائه کرده است که مشترکان می توانند از هریک از روش های ارسال پیامک، شماره گیری کد دستوری، تماس تلفنی و اپلیکیشن همراه من نسبت به پرداخت قبض سیم کارت همراه اول خود اقدام نمایند.

استعلام صورت‌حساب همراه اول علاوه بر مبلغ قبض پایان دوره و میان دوره جزئیات دیگری از جمله ریز صورت‌حساب، مبلغ بسته های اینترنت خریداری شده، مهلت پرداخت قبض، بدهی پیشین، کارمزد و آبونمان، کارکرد سیم کارت، مبلغ کل صورت‌حساب پایان دوره، بستانکاری پیشین، مکالمه درون و برون اپراتوری، رومینگ، درآمد عمومی دولت، پیام کوتاه و چندین مورد دیگر را نمایش می دهد.

پرداخت به موقع قبض تلفن همراه از اهمیت زیادی برخوردار است. در صورتی که قبض تلفن همراه به موقع پرداخت نشود، امکان استفاده از خدمات ارتباطی از جمله برقراری تماس، ارسال پیامک و استفاده از اینترنت همراه وجود نخواهد داشت. مهلت پرداخت صورت‌حساب همراه اول برای مشترکین دائمی 15 روز است. در صورت عدم پرداخت قبض در 15 روز، سیم کارت به صورت یکطرفه مسدود خواهد شد. البته لازم به ذکر است در صورتی که سیم کارت همراه اول به دلیل عدم پرداخت صورت‌حساب قطع شده باشد، پس از پرداخت قبض حداکثر تا یک ساعت بعد، وصل خواهد شد.

در ادامه مطلب به روش های پرداخت قبض سیم کارت دائمی همراه اول می پردازیم.

ارسال پیامک

مشترکان دائمی همراه اول برای مشاهده صورت‌حساب خود، جزئیات خدمات و سایر اطلاعات مربوط به حساب خود می توانند به شماره "990009" پیامک ارسال نمایند.

با ارسال هر یک از حروف زیر می توان از صورت‌حساب یا سایر خدمات مطلع شد:

-دریافت صورت‌حساب پایان دوره: حرف G

-دریافت صورت‌حساب میان دوره: حرف M

-مشاهده صورت‌حساب سیم کارت: حرف S

-شخصی سازی قبض: حرف T

-مشاهده جزئیات کارمزد خدمات: حرف C

-خدمات مبتنی بر محتوا: حرف K

-خدمات دولت الکترونیک: حرف D

-تعرفه رومینگ همراه اول: حرف RH

-راهنمای قبض چاپی: حرف P

-افزایش مبلغ بستانکاری: حرف B

-ثبت آدرس ایمیل حرف E

-مشاهده ایمیل قبض پایان دوره: EG

-مشاهده ایمیل قبض میان دوره:    EM  

-دریافت راهنمای سیستم: حرف H

کد دستوری

یکی دیگر از روش های مشاهده و پرداخت صورت‌حساب همراه اول برای مشترکان دائمی استفاده از کد دستوری است.

با شماره گیری کد دستوری "#111*10*" می توان قبض پایان دوره سیم کارت و شماره گیری کد دستوری "#112*10*" می توان قبض میان دوره سیم کارت دائمی همراه اول را مشاهده نمود.

پس از شماره گیری کدهای دستوری، پیامکی حاوی شناسه قبض و شناسه پرداخت ارسال می شود که با استفاده از این شناسه ها می توان به صورت غیرحضوری قبض تلفن همراه را پرداخت کرد.

در روش شماره گیری کد دستوری، برای پرداخت صورت‌حساب همراه اول باید شماره 1 انتخاب شود.

کد استعلام

مشترکان دائمی همراه اول برای پرداخت قبض سیم کارت خود از کد دستوری #10* نیز می توانند استفاده نمایند.

با شماره گیری این کد دستوری منوی خدمات صورت‌حساب همراه اول نمایش داده می شود که باید گزینه "مشترکین دائمی" انتخاب شود و بعد از آن شماره سیم کارت دائمی همراه اول که قصد پرداخت صورت‌حساب آن را دارند وارد شود.

سپس می توان قبض میان دوره یا پایان دوره را انتخاب کرده و با وارد کردن شماره 1، مرحله پرداخت آغاز شود.

اپلیکیشن همراه من

مالکان سیم کارت دائمی همراه اول با نصب اپلیکیشن رایگان "همراه من" که برای استفاده از خدمات همراه اول می باشد، می توان با مراجعه به قسمت صورت‌حساب، جزئیات قبض تلفن همراه خود را مشاهده نموده و پرداخت نمایند.

پورتال همراه اول

مشترکان همراه اول می توانند با مراجعه به وبسایت https://mci.ir وارد حساب کاربری خود شده و علاوه بر مشاهده جزئیات صورت‌حساب سیم کارت خود، قبض را به صورت آنلاین پرداخت نمایند.

لینک پرداخت

همراه اول در پیامک ارسالی صورت‌حساب برای مشترکین دائمی، لینک پرداخت را نیز ارسال می نماید که با کلیک بر روی لینک و ورود به درگاه پرداخت می توان قبض را به صورت مستقیم و سریع پرداخت نمود.

تماس تلفنی

پرداخت قبض برای مشترکان دائمی همراه اول از طریق تماس با شماره های 9990، 9999 و تلفن گویای 100 نیز امکان پذیر است.

پرداخت به موقع صورت‌حساب امکان استفاده از خدمات ارتباطی اپراتورهای تلفن همراه را فراهم می نماید. همراه اول چندین روش دسترسی سریع و آسان به مشاهده صورت‌حساب و پرداخت آن را برای مالکان سیم کارت دائمی همراه اول ارائه کرده است. شماره گیری کد دستوری، ارسال پیامک، استفاده از لینک پرداخت، تماس تلفنی، وبسایت همراه اول و اپلیکیشن همراه من از روش های پرداخت صورت‌حساب برای مشترکین دائمی می باشند.
 

 

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز

 





:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 شهريور 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: